קוראים

יום שלישי, 23 בינואר 2018

שוכב עם השיניים למעלה

נו, איפה הוא? כבר עוד מעט חצות! למה הנייד שלו כבוי? לא רוצה להשאיר הודעה בתא הקולי, זין על התא הקולי! אני רוצה לדבר עם השמנצ'יק הזה ולכסח לו את האימא... כל פעם הוא עושה לי את התרגיל הזה... יוצא לסידורים ופתאום נעלם לי.
לא להאמין... בפעמים הראשונות שהוא עשה לי את התרגיל הזה עוד לא היו ניידים בעולם... מזל שהייתי צעיר ועם לב חזק. אם אני לא טועה בפעם הראשונה הוא נעלם לי ככה לחצי לילה בשנת 85 , זה קרה בערך חמש שנים אחרי שהתחלנו לגור יחד, אלוהים, כמה זמן אני מכיר אותו, לאן כל הזמן הזה ברח?
מוזר איך הוא אף פעם הוא לא אמר לי לאן הוא באמת נעלם, תמיד מספר בדיחות ומחכה שאני אתעייף ואפסיק לשאול, פעם הוא אמר שלפעמים הוא מאבד תחושת זמן, מתחיל לדבר עם מישהו ושוכח את עצמו, זה ההסבר היחיד שקיבלתי ממנו בחיים.
כן בטח, איבד את תחושת הזמן,. תמשיך להיות תמים פטל, מתאים לך יופי, מחליק לך את הקמטים בפנים ומשלים את מראה הטיפש עם הקרניים, אתה כזה מטומטם פטל...
לעזאזל איתו, אני הולך לישון ושימות העולם, מחר יש לי יום עבודה וכמו שאני מכיר אותו הוא יכול לחזור גם בשלוש בבוקר...
שיט! אני לא מצליח להירדם, דווקא הייתי נורא עייף ומחר יש לי יום עמוס בעבודה, הכול באשמת השמן הבוגד הזה!
הוא יודע שאני שונא שהוא נעלם לי ככה, בלי להודיע כלום. מצידי שיעשה מה שהוא רוצה.. אחרי כל כך הרבה שנים זכותו לקחת חופש ממני, אבל רק שיודיע קודם... שימציא משהו.... רק שאני אדע שהוא חי ולא מרוח על הכביש כמו חתול דרוס.
ואם הוא באמת.... ואם קרה לו משהו? הבן אדם כבר לא ילד, גברים בגיל הזה מתפגרים כמו זבובים בגלל הלב והלחץ דם. ונגיד שקרה לו משהו, תאונת דרכים למשל? הרי כל יום מתים אנשים בגלל תאונות, הוא נהג טוב אבל תמיד יכול לקרות משהו לא צפוי.
אולי כדאי להתקשר למשטרה? אבל כבר אחת ומשהו בלילה, מי ידבר איתך עכשיו פטל ומה אפשר לעשות בכלל בשעה כזו? לך לישון ומחר בבוקר תראה, אבל מה אם איזה מניאק תקע בו סכין? הרי הדוב העקשן הזה חייב להגיד לכל אחד מה הוא חושב על הנהיגה שלו, ועל האימא של זה שנתן לו טסט, זין איתו!
תמיד אמרתי לו שיום אחד מישהו יכסח אותו בגלל הפה הגדול שלו, ואולי זה באמת קרה? אולי הוא שוכב פצוע באיזה מקום? שומע את הנייד מצלצל, יודע שזה אני ולא יכול לענות, או יותר גרוע, הנייד מצלצל והוא מת ולא שומע.
נגיד שהוא עשה תאונה או משהו, איך זה ייוודע לי? מישהו יבוא לכתובת שרשומה בתעודות שלו ויספר לי? יחכו עד הבוקר או שיבואו מיד? יש מישהו שזה התפקיד שלו בחיים, לספר לקרובים שמצאו את הבן, או האבא, או הבעל מת?
עדיף לעבוד באוטו זבל בעזה מאשר בעבודה כזו.
אלוהים אדירים! מה זה הרעש הזה? מי מסתובב פה באמצע הלילה? המכונית הזו רק עוצרת פה או ש... אה... זה רק השכן שחזר מאוחר הביתה.
אוף! כבר אחרי אחת בלילה, איפה הוא? לעזאזל איתו, אם הוא לא מת ולא מעולף אני ארצח אותו! הוא יודע שאני שונא שהוא נעלם ככה! איך בן אדם מבוגר ואחראי לא מבין כמה זה מלחיץ שהוא נעלם בלי להגיד כלום, יוצא וסתם נעלם.
רגע, מה הוא אמר לי לפני שהוא יצא? שהוא הולך לבנק, ואחר כך קופץ לאימא שלו, ואולי בדרך הוא יעצור אצל מישהו שחייב לו כסף, כן, זה מה שהוא אמר, אבל איך קוראים לזה שחייב לו כסף? משהו רוסי, בזה אני בטוח, איזה יורי או ולאדימיר או אולי אלכס?
לא, נזכרתי, קוראים לו ארקאדי. נו, בטח, בא השמנצ'יק לבקש כסף והארקאדי הזה, קצת שיכור, אולי מסטול, מעדיף לדפוק לו בקבוק בראש במקום לתת לו כסף וזהו, הבן אדם הלך... וההוא בטח יגיד שהוא היה שיכור או משהו, או סתם יברח. אין מצב שהמשטרה הדפוקה שלנו תתפוס אותו ואני אשאר לבד, בלי הדוב הזה שיישן איתי במיטה כבר עשרים ו...
אני לא מאמין, כמעט שתיים בבוקר! ננסה שוב להתקשר. שוב אני מקבל רק את המשיבון המזדיין שלו, כוס של האימשלך האוכלת בתחת! לא רוצה להשאיר הודעה, רוצה את דוב לידי במיטה, שאני אוכל לכעוס עליו, לצעוק עליו שהוא נוחר, להגיד לו שהוא אגואיסט, גבר לא מתחשב, שמן ומכוער.
זין אם אני אסכים לחבק אותו! מה לחבק? אפילו לגעת בו בטעות לא מוכן! רק שיחזור כבר, השמן המכוער הזה. ומה אם הוא באמת... דברים כאלו קורים כל הזמן, בן אדם יוצא חי מהבית, הולך לסידורים וחוזר מת.
ואם הוא מת אז... איך אני אסתדר לבד? מה אני אעשה עם עצמי בלעדיו? עם הכסף יהיה בסדר, הוא רשם את הביטוח שלו על שמי, אבל כסף זה לא הכול בחיים. מה יעזור לי שהביטוח שלו יכסה את המינוס בבנק אם הוא ישכב באדמה עם השיניים למעלה? ככה קוראים לזה ברומנית, במקום להגיד מת אומרים שהוא שוכב עם השיניים למעלה. אוף... כבר ממש מאוחר ואני כל כך עייף, וכל כך לא מצליח לישון... יש לי כאב בטן מרוב עצבים.
למה אתה כזה טיפש? אתה סתם דראמה קווין פטל, אז הוא חטף איזה זיון מהצד ונרדם או משהו... בגלל זה לעשות סצנה? מגיע לו, אחרי כל כך הרבה שנים שהוא סובל אותך. רק שיגיד קודם שהוא חוזר מאוחר, שאני לא אשתגע פה מעצבים. אם הוא חוזר חי אני אמרר לו את החיים ככה שהוא ירצה למות, נשבע לכם!
ננסה שוב להתקשר, לא מאמין, הוא עונה. "דוב! דובל'ה? איפה אתה לעזאזל? מה פתאום צומת סומך? אתה יודע מה השעה? אני מתקשר כבר מאחת עשרה, למה לא ענית עד עכשיו? מה זאת אומרת שכחת את הנייד באוטו? מה אתה, מפגר? אני משתגע פה. למה לא התקשרת כשראית שאני מחפש אותך? חשבת שאני ישן? אז מה אם כבר שתיים בלילה? אתה חושב שאני אלך לישון בשקט בלי לדעת איפה אתה? אתה מפגר! אני שונא אותך! שתוק! אל תדבר איתי בחיים! אתה לא בן אדם!"
או! סוף סוף הרכב שלו. בחיים לא שמחתי כל כך לשמוע אותו דופק שוב את השער.
"לא מעניין אותי ההסברים שלך, שקרן אחד! אתה חושב שאני מפגר? שכחת את הזמן? שתיתם וראיתם יחד טלוויזיה עד אחת וחצי בלילה... כן, בטח! למי אתה מספר סיפורים? נראה לך שעשו אותי באצבע?"
הוא הולך להתקלח ואחר כך נשכב לידי במיטה ומנסה להסביר.
"שתוק! שמן מגעיל אחד. מכוער, סוטה! אל תספר לי סיפורים! אתה מגעיל אותי... ואל תיגע בי. אני שונא אותך! בגללך אני אהיה הרוג מחר בעבודה. מה זאת אומרת מה הפריע לי לישון? חכה שאני אעלם ככה מהבית בלי הסברים ונראה אותך ישן במצב כזה. אהה, שכחתי, אתה, שום דבר לא מעניין אותך, אתה תישן גם אם תדע שאני גוסס, דרוס על הכביש. אתה אגואיסט שמן מכוער ואני שונא אותך!"
"לך, לך לישון על הספה, כמה שאני אראה אותך פחות ככה יותר טוב. אני מעדיף לישון עם ג'וק במיטה ולא אתך."
חמש דקות אחר כך.
"אתה ישן דובל'ה? איך אתה יכול לישון על הספה העקומה הזו? מחר בבוקר תקום עם גב כואב. אני לא מאמין, התכסית עם המפה? בטח שקר לך, אתה כזה חורני... נו, בוא כבר למיטה, מפגר אחד, ושלא תעז לגעת בי! אני שונא אותך! אתה בן אדם חסר התחשבות ורגישות דוב... אתה לא בן אדם, ולא יעזור לך שתתחנף ותביא לי קפה מחר בבוקר ותהיה נחמד כל היום, בחיים אני לא אסלח לך על זה. רק שתדע, ויום אחד גם אני אסתלק ככה סתם ואתה תשכב שעות ותדאג לי ולי לא יהיה אכפת... רק חכה ותראה." 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה